האם עיצוב שטוח מיצה את עצמו

האם עיצוב שטוח מיצה את עצמו?

 

האם עיצוב שטוח מיצה את עצמו?

זמן קריאה: 4 דקות

היום זה נראה כאילו לא משנה לאיזה אתר נכנס ברשת אנחנו נראה עיצוב שטוח בצורה ישירה או עקיפה. מה שהתחיל כטרנד עיצובי קטן לפני שנתיים הפך להיות מיינסטרים עיצובי ענק שאי אפשר להתעלם ממנו.

אפשר להודות בעניין הזה לחברות ענק כמו מיקרוסופט וענקית הרשתות החברתיות טוויטר שאימצו לעצמם את העיצוב השטוח. סביר להניח שאם חברות אלה לא היו מאמצות את העיצוב שטוח, לא הייתם שומעים על זה היום.

האם עיצוב שטוח מיצה את עצמו?

 למרות כל זה, אם יש בכם טיפה של סקפטיות אתם חייבים לשאול את עצמכם "האם עיצוב שטוח הוא הדבר האמיתי או שקצת הגזימו בחשיבות שלו?" כמו בכל טרנד או אפנה, תמיד מגיע רגע של מיצוי.

במאמר הזה אנחנו נלך נגד הזרם ונציג את החסרונות בעיצוב שטוח בזמן שרוב האנשים היום מחפשים רק את היתרונות שלו.

בעיות עם מזמינות

מזמינות זה דבר מאוד חשוב בעיצוב אתרים. בואו נגדיר מה זה מזמינות: כעיקרון, זה מערכת היחסים בין המשתמש לבין חפץ או סמל שמאפשר למשתמש לבצע פעולה מסויימת. לדוגמא: צורה של כפתור מזמינה את המשתמש ללחוץ עליו. עיצוב שטוח יכול להקשות על המשתמש להבין שמה שהם רואים (כמו כפתורים) זה משהו שהם יכולים ללחוץ עליו כדי לגרום למשהו לקרות.

קצת היסטוריה: לאחר ההתפטרות של סקוט פורסטאל מאפל, שהוא היה זה אגב שהוביל את פיתוח התוכנה של ה Ipad וה-Iphone בשנת 2012, המחליף שלו, ג'ונתן איב לא היה מעריץ גדול של העיצוב של סקוט והעדיף עיצוב פשוט יותר (שטוח) וכאן בעצם התחיל הטרנד האמיתי של העיצוב השטוח.

אם תחשבו על זה רגע, זה באמת יכול להיות קשה לפעמים להבין איפה ללחוץ על כפתור או אייקון בגלל בעיית המזמינות עם עיצוב שטוח. כדי להמחיש את זה מצאנו את האתר Italian wooden watchmaker AB Aeterno. החנות הוירטואלית הזו מציגה עיצוב שטוח עם כפתור "הוספה לעגלה" שטוח שיכול להיות מבלבל לאנשים שנכנסים לחנות וירטואלית בפעם הראשונה. תוסיפו לזה את המחסור במזמינות בכפתורים החברתיים בתחתית העמוד ואתם יכולים לראות בקלות איך משתמשים חדשים (או פשוט כאלה שלא שמו לב) יכולים לא להבין מה לעשות עם הקריאה לפעולה.

aeterno

מחסור ביצירתיות

בגלל שעיצוב שטוח הופך להיות כל כך פופולרי, זה נראה שכמעט כל אתר משתמש באלמנטים של עיצוב שטוח. כטרנד הופך להיות כ"כ נפוץ שהרבה חברות מעתיקות אותו, הוא נוטה להיות מחניק והורג כל זכר ליצירתיות. 

קחו לדוגמא את האתר של המעצב Paul Yeaton. העיצוב השטוח של האתר כולל טיפוגרפיה גדולה, כפתור קריאה לפעולה מלבני וסכמת צבעים של לבן על רקע כהה.

yeaton

עכשיו תסתכלו על האתר של HARBR, סוכנות דיגיטלית. הוא מציג אותו דבר: טיפוגרפיה גדולה, כפתור קריאה לפעולה מלבני וסכמת צבעים של לבן על רקע כהה.

harbr

מה עם האתר של Whole & Simply ? עוד סוכנות דיגיטלית. זה חייב להיות שונה אפילו בקצת לא? גם פה, טיפוגרפיה גדולה, כפתור קריאה לפעולה מלבני… ולבן על רקע שחור. היי, חכו רגע!

wholeandsimply

כמו שאתם יכולים לראות, כשכל כך הרבה חברות ומותגים מתחילים להסתמך על עיצוב שטוח לאתר שלהם, זה הופך להיות הרבה יותר קשה להעריך את גישת העיצוב הזו. אחרי הכל, כשזה מופיע כמעט בכל מקום, זה הופך להיות מה שנקרא חשיפת יתר וחשיפת יתר נוטה לאבד את הייחודיות שלה ואת מה שכבש אותנו בהתחלה. 

עיצוב שטוח, יותר מדי?

כשעיצוב שטוח עוד עדיין היה חדש לפני שנתיים, היה קל להאמין שזה משב רוח מרענן. אחרי הכל, זה באמת מה שזה היה בזמנו. זה הוביל גישה עיצובית שהייתה מבוססת על מינימליסטיות ודחיית כל מה שמוגזם ובוטה. מאז שזה הפך להיות כל כך פופולרי לעומת זאת, זה הפך להיות בדיוק מה שזה היה אמור להיפטר ממנו.

זה כמובן לא אומר שעיצוב שטוח "סיים את הקריירה שלו" אבל הוא מתקרב לרמות של חשיפת יתר שיכול ליצור תגובת התנגדות במשתמשים שבהתחלה מאוד התלהבו מהעיצוב השטוח.

תוסיפו לזה את העובדה שלעיצוב שטוח יש כמה בעיות פונקציונאליות שלא עוזרות לחוויית המשתמש בחלק מהמקרים. למרות שעיצוב שטוח דוגל בשימוש בצבעים בהירים ונועזים, זה מהווה בעיה ל-10% מהאנשים בכדור הארץ. להם לא מגיעה חווית משתמש טובה? לבסוף יש מחסור ביצירתיות עם אתרים שטוחים שהיום כבר קשה מאוד להתעלם ממנו.

NextSite מומחים בבניית אתרים לעסקים

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *