18

4 טרנדים חדשים בעיצוב אתרים לשנת 2015

 

4 טרנדים חדשים בעיצוב אתרים לשנת 2015

זמן קריאה: 6 דקות

האינטרנט השתנה לא מעט בעשור האחרון, ובו זמנית הוא לא השתנה בכלל. אם נסתכל 10 שנים  אחורה אנחנו נגלה שלאתרי אינטרנט היה דפוס פריסה מאוד קבוע. זה כלל כותרת עליונה, כותרת תחתונה, סרגל צדדי ואזור תוכן. זה מה שציפו שיהיה באתר אינטרנט באותה תקופה. באותו זמן גם גילינו עליה באתרי פלאש שנתנו אלטרנטיבה לעיצוב הסטנדרטי ומאז זה דעך מעט.. אני אומר מעט כי זה ללא ספק בתהליך חזרה עכשיו.

היום לעומת זאת מדובר בסיפור שונה. אם תבדקו באתרי אינטרנט שמציגים דוגמאות לעיצוב אתרים אתם תראו בבירור שאתרי אינטרנט היום ממש ממש לא אחידים בעיצוב שלהם. זה אחד מתופעות הלוואי החיוביות שהעיצוב הריספונסיבי הביא איתו. כיום נראה שאין נוסחה אחידה בכלל בכל הנושא הזה. 

אחרי כל מה שנאמר, אנחנו יכולים לראות היום טרנדים חדשים בעיצוב אתרים שמייצגים את מה שאני מחשיב כעיצוב ייחודי. הוא ייחודי כי הם לא עוקבים אחרי הנוסחאות הקבועות של עיצוב אתרים, או תבניות מוכנות מראש.

מה שנציג לכם כאן הוא שילוב מעניין של טרנדים ועיצובים ייחודיים שיתנו לכם השראה אני מקווה, לבניית אתר האינטרנט הבא שלכם. בואו נסתכל…

מסכים מפוצלים

 

18 01 03 07

בלי כרום

אחד המרכיבים העיקריים שמשתמשים בו בעיצוב אתרים הם אלמנטים מכילים: תיבות, גבולות וצורות שמפצלים את התוכן של הדף. תחשבו על כותרת שכל האלמנטים מסודרים יפה ומופרדים מהתוכן. אחד הטרנדים החמים היום הוא להיפטר מכל הכרום.

זו גישה מינימליסטית אבל היא בהחלט מביאה שינוי מרענן

02

בדוגמה הזו אפשר לראות שהם הורידו את הרעיון של כותרת עליונה ותחתונה ונתנו לזה מראה שמקנה תחושה אינטראקטיבית. ההיררכיה של התוכן מתבצעת בעיקר באמצעות הסידור של התוכן בימין ושמאל שמקנה פריסה מאוד אינטואיטיבית. במקרה כזה לא צריך כרום בשביל להפריד את הניווט מהתוכן וזה מאפשר למוצרים היפים לבלוט החוצה.

131כאן אפשר לראות שהבליטו את התוכן באמצעות זה שהם הסירו כל זכר לכותרת או ל FOOTER. במקום הכותרת, הדבר הראשון שאתם קוראים זה את שם החברה ומה הם עושים ואח"כ מגיע תפריט הניווט. דרך מעולה להבליט את המותג לפני שגורמים לאנשים לנווט.

171 20 151

 

בסיס מודולרי או רשת

כאן אפשר לראות אתרים שנבנו על בסיס מודולרי או על בסיס רשת. בצורה כזו כל עיצוב הופך להיות גמיש והוא מתאים את עצמו לגודל המסך. זו לא בדיוק גישה חדשה, אבל בזכות העיצוב הריספונסיבי, זה הופך להיות שימושי יותר.

04

הדוגמה הזו מדגישה את הרעיון בצורה מושלמת. העיצוב ריספונסיבי לחלוטין. כשגודל המסך משתנה כל פריט מתאים את עצמו בהתאם למסך. באמצעות חילוק התוכן שווה בשווה זה הופך להיות קל יותר לגרום לעיצוב להתאים את עצמו.

05 08 19

מילוי מסך אחד

בחלק האחרון של המאמר אנחנו רואים גישה שבה העיצוב מותאם בצורה כזו שהוא ממלא את כל המסך. זה סוג של עיצוב ריספונסיבי שמתאים לגודל המסך. אבל בנישה הזו העיצוב הוא כזה שהוא ממלא לחלוטין את המסך מבלי גלילה. העובדה שאין גלילה מצריכה שהתוכן יהיה סופר ממוקד עם היררכיה ברורה של התוכן. אין ספק שהעיצוב והצלילות של עיצוב כזה מביאים משב רוח מרענן במיוחד.

09 12 11 10

סיכום

המגוון של העיצובים בעיצוב אתרים מודרני, והעובדה שהם נגישים ואפשר להשתמש בהם, הופכים את העולם הזה למקום מרגש לעבוד בו.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

לחזרה לאתר הבית שלנו לחצו פה

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *