קטגוריות ופוסטים בוורדפרס

שיטת עבודה לשימוש בקטגוריות ותגיות בוורדפרס

 

קטגוריות ותגיות: שיטת עבודה לשימוש בקטגוריות ותגיות בוורדפרס

זמן קריאה: 5 דקות

אוקיי, אז כתבתם פוסט, אתם עומדים לפרסם אותו אבל יש לכם תחושה מוזרה ששכחתם משהו…

אין לכם מה לדאוג, במקרה כזה וורדפרס פשוט יזכיר לכם ששכחתם לבחור קטגוריה לפוסט שלכם. אז אחרי שבחרתם קטגוריה, רצוי מאוד גם לבחור תגיות לפוסט שלכם (או: Tags באנגלית).

אבל מה קורה שאף אחד מהקטגוריות שלכם לא מתאימה לפוסט שכתבתם ואין לכם שמץ של מושג איזה תגיות להוסיף מבלי לחזור על עצמכם כמו תוכי? מה לעזאזל עושים במצב כזה? פשוט לפתוח קטגוריה שנקראת “שונות”?

רוב האנשים שכותבים פוסטים נתקלים בדיוק בסיטואציה הזו ופשוט אומרים לעצמם שהם יבחרו קטגוריה מתאימה כשהאתר שלהם ילך ויגדל.

אם זה מה שגם אתם עושים כדאי מאוד שתבינו שאתם מפספסים את רוב ההטבות שיש לקטגוריות ותגיות לתרום לאתר שלכם. אם תקדישו מעט זמן לבחור את התגיות והקטגוריות שלכם אתם תוכלו להגדיל את מיקום האתר שלכם במנועי החיפוש, להעלות את זמן השהייה של המבקרים שלכם בעמודים, לשפר את חוויית המשתמש וכל זה כמובן מסתכם בקידום אתרים טוב.

קטגוריות ותגיות שאתם יוצרים הופכים להיות עמוד השדרה של האתר שלכם. וזה בעצם מה שאומר לקוראים שלכם ולמנועי החיפוש על מה האתר שלכם מדבר. מכיוון שהם חלק בלתי נפרד מהאתר שלכם, אם תשנו אותם בעתיד זה יכול לגרום לאיבוד קישורים נכנסים לאתר שלכם, ירידה בדירוג של מנועי החיפוש או אפילו חלילה יצירת שגיאות 404 באתר שלכם.

אם כל זה לא מספיק גרוע, אם תתמידו בבחירה רעה של קטגוריות ותגיות, זה עלול להביא לתוצאות אפילו יותר הרסניות לאתר שלכם, מה שיוביל לתסכול של המבקרים שלכם ודירוג נמוך במיוחד של האתר שלכם במנועי החיפוש.

אם תבינו טוב יותר למה קטגוריות ותגיות מיועדות ואיך הם עובדות, אתם תוכלו לנצל את זה לטובתכם ולהפוך את האתר שלכם להרבה יותר קריא ונעים הן למנועי החיפוש והן למבקרים שלכם.

למה קטגוריות ותגיות חשובים לבלוג שלכם?

הבלוגים הראשונים שנוצרו באינטרנט היו למעשה סוג של יומן ציבורי שפורסם ברשת. כמו ביומן פיזי שאתם מחזיקים בבית, כל פוסט שהכניסו לבלוג היה רשום בסדר כרונולוגי הפוך, ולא הייתה שום דרך לנווט בתוכן שהיה בבלוג.

מבחינת יומנים, זה עבד יופי במשך כמה מאות של שנים אבל כשכל נושא הבלוגים פרץ לתודעה במאה האחרונה, הגענו להבנה שאנחנו צריכים דרך יותר טובה לבנות את התוכן ולקשר פוסטים רלוונטיים אליו.

וורדפרס התחיל לייצר קטגוריות ותגיות כדי לתת לקוראים דרך נוספת לנווט בתוכן במקום הדרך הישנה והמסורבלת.

קטגוריות ותגיות לא רק עוזרים לקוראים שלכם לנווט באתר שלכם, הם גם הופכים את הבלוג שלכם לכזה שמשאיר בו את הקוראים החדשים שלכם ליותר זמן. אם יצא לכם להשתמש בעבר בפלאגין של “פוסטים קשורים” אז אתם מבינים לבד מה היתרון של לתת לקוראים שלכם להבין איך לקרוא תוכן על נושאים קשורים במקום ללחוץ על הכפתור אחורה בדפדפן כדי לחפש משהו קשור מחדש, הם פשוט מבינים שהם יכולים למצוא את כל מה שהם מחפשים במקום אחד.

יתרונות SEO (קידום אתרים) של קטגוריות ותגיות

הרעיון האמיתי מאחורי קטגוריות ותגיות הוא לעזור לקוראים שלכם לנווט בקלות בבלוג, אבל באמצעות שימוש נכון בהם זה גם יכול להקפיץ את האתר שלכם למעלה בדירוג מנועי החיפוש.

יש כמה דרכים שונות שבהם זה עובד. קודם כל זה יותר הרבה מאוד קישורים פנימיים באתר שלכם וזה בעצם עוזר למנועי החיפוש לסרוק את כל האתר שלכם באמצעות שימוש בקישורים האלו, ככה שאין מצב שבו יהיו דפים שמנועי החיפוש לא ימצאו. טקסט העוגן של הקישורים הפנימיים האלה (השמות של הקטגוריות והתגיות) יגיד למנועי החיפוש על איזה נושא האתר שלכם מדבר, וזה יעזור לאתר שלכם להיות מדורג גבוה יותר בביטויים האלו.

כל הקישורים הפנימיים האלו יפיצו “מיץ קישורים” באתר שלכם: אם יש לכם פוסט מאוד פופולרי בבלוג שלכם ויש הרבה מאוד אתרים גדולים וסמכותיים שמקשרים אליו, אז באמצעות קטגוריות ותגיות אתם תוכלו לקשר את הפוסט הזה לפוסטים קשורים אחרים בבלוג שלכם, מה שיגרום לדירוג כל האתר שלכם לקפוץ משמעותית.

מה ההבדל בין קטגוריות לתגיות?

תגיות וקטגוריות עובדות כמו תוכן עניינים של ספר. (תמונה נלקחה מ- http://www.maamario.com/)

באמצעות שימוש בקטגוריות ותגיות יתנו לכם המון יתרונות והם שניהם למעשה טקסונומיות שמשתמשים בהם באותה צורה בלוח הבקרה של וורדפרס. יש פעמים שקשה להחליט אם נושא מסוים אמור להיות קטגוריה או תגית והרבה מאוד בלוגים ישתמשו בהם בצורה זהה.

כדי להבין את ההבדל בין קטגוריות ותגיות, אתם צריכים לחשוב על הבלוג שלכם כאל סוג של ספר. 

קטגוריות הם למעשה הפרקים של הספר שלכם: כל התוכן של הספר מתרכז לפרקים. אם תסתכלו על הכותרת של כל פרק אתם תוכלו להבין את נושאים שהספר מכסה ואיך הוא מאורגן. אם מי שכתב את הספר ירצה לשנות את אחד הפרקים, הוא יצטרך לעשות שינוי לכל הספר.

התגיות משמשות כסוג של אינדקס. אינדקס זו רשימה הרבה הרבה יותר ארוכה של נושאים ספציפיים שיש בספר. אם הנושא נמצא באינדקס, אז סביר להניח שהוא מופיע ביותר ממקום אחד בספר. אינדקס של ספר הוא לרוב הרבה יותר ארוך מתוכן עניינים ואם תוסיפו או תסירו תגית, זה לא ישפיע על המבנה של הספר.

איך להשתמש בקטגוריות ותגיות

עכשיו שהבנתם למה צריך קטגוריות ותגיות, אני הולך להסביר לכם איך להשתמש בהם  בצורה שתעזור לקוראים שלכם לנווט בבלוג שלכם ולקבל יותר תנועה ממנועי החיפוש.

קטגוריות: עשה ואל תעשה

אני מזכיר לכם שקטגוריות הם כמו תוכן העניינים של הספר שלכם.

  1. תחשבו על הנושאים שהבלוג שלכם מכסה ואיך הקוראים שלכם ירצו לראות את הסדר שבו התוכן שלכם מסודר. אתם תמיד יכולים להוסיף קטגוריות בהמשך, אבל לשנות קטגוריות למשהו אחר, אחרי שכבר יצרתם אותם יגרום לבעיה.
  2. תבנו את הקטגוריות שלכם בצורה כזו שבה כל הפוסטים יהיו לפחות תחת קטגוריה אחת. וורדפרס מחייב כל פוסט להיות משויך לפחות לקטגוריה אחת לפני שמפרסמים אותו.
  3. תחשבו על שימוש בתת-קטגוריות כדי לסדר נושאים יותר מורכבים. וורדפרס מאפשר לכם ליצור 3 רמות של תת-קטגוריה. אם תחליטו להשתמש בתת-קטגוריות לבלוג שלכם , כדאי מאוד להשתמש ב”פירורי לחם” בכל פוסט כדי להראות לקוראים שלכם איפה הם נמצאים בכל זמן נתון.
  4. השתמשו בשמות ותיאורים ברורים לקטגוריות שלכם ותמנעו משימוש בשמות מתוחכמים למיניהם. כל מבקר חדש באתר שלכם צריך להבין בדיוק איזה סוג של פוסטים הוא הולך למצוא ברגע שהוא יקליק על קטגוריה מסוימת.
  5. אל תשתמשו ביותר מדי קטגוריות. אתם שואלים את עצמכם מה זה יותר מדי? אין תשובה אחת ברורה לצערי. זה משתנה מבלוג לבלוג וזה תלוי בתוכן שלכם. ככלל אצבע, אם אתם מגיעים למצב שכל פעם שאתם כותבים פוסט חדש אתם צריכים ליצור קטגוריה חדשה, זה אומר שיש בעיה.
  6. אל תשמשו ביותר מקטגוריה אחת לרוב הפוסטים שלכם. כדאי מאוד להגביל את רוב הפוסטים שלכם לקטגוריה אחת כי פשוט מאוד זה מה שהקוראים שלכם ירצו (זה יגרום להם לבלבול אם הם ילחצו על קטגוריה אחרת ויראו את אותם פוסטים). אם בכל זאת אתם חייבים להשתמש ביותר מקטגוריה אחת לפוסט מסויים, אז תגבילו את זה למקסימום 3 קטגוריות. אם אתם רואים שחלק גדול מהפוסטים שלכם מתאים לכמה קטגוריות, אז הגיע הזמן לחשוב מחדש על המבנה של הבלוג שלכם.
  7. אל תיצרו קטגוריה שאתם הולכים להשתמש בה רק פעם אחת. תשתמשו בקטגוריות לנושאים שאתם הולכים לכתוב עליהם גם בעתיד. אם אתם הולכים לכתוב רק כמה פוסטים על נושא מסוים ולא לגעת בזה יותר, אז כדאי לשקול להשתמש בהם כתגיות במקום.

תגיות: עשה ואל תעשה

תגיות הם למעשה האינדקס של הבלוג שלכם.

  1.  תרגישו חופשי להשתמש בתגיות. תגית לא חייבת להיות התקציר או הסיכום של הפוסט שלכם. אתם יכולים להשתמש בתגית כדי לתאר סעיף בודד. אפשר להשתמש באותה תגית ביותר מפוסט אחד.
  2. תנסו ליהנות מהתגיות. בניגוד לקטגוריות, שהקוראים שלכם תלויים בהם בשביל לנווט באתר שלכם, אתם יכולים לשחק קצת עם כל נושא התגיות. תנסו להשתמש בביטויים, בסולמיות (#), ציטוטים וכו’ כל עוד הם משמשים את אותה מטרה שזה לקשר בין כמה פוסטים ביחד ולעזור לקוראים שלכם לנווט באתר.
  3. תשתמשו בתגיות שמתארות את עצמם ועדיין יהיו ברורות מספיק. קחו לדוגמה אתר שמוכר שמלות באינטרנט. יהיה עדיף לו לרשום בתגית “שמלות ערב זולות” במקום “שמלות”. תחשבו על הקישורים הקבועים ועל טקסט העוגן לקישורים פנימיים שאתם יוצרים באתר שלכם ועל איך גוגל יבין אותם.
  4. אל תשתמשו בתגית שתהיה רלוונטית רק לפוסט אחד. תגיות לא אמורות להיות ספציפיות (לדוגמה: אל תשתמשו בכותרת של הפוסט כתגית). הרעיון של תגיות זה לקשר פוסטים אחד לשני, לא רק לתייג אותם.
  5. אל תשתמשו בתגיות שהם שכפול של הקטגוריות שלכם. הקטגוריות גם ככה כבר מקושרים יחד אז אין באמת טעם לעשות את זה. תגיות אמורות להיות יותר ספציפיות מקטגוריות.
  6. אל תשתמשו ביותר מדי תגיות. כמה זה יותר מדי? שוב, אין לצערי תשובה חד משמעית גם פה. זה יכול להיות 3-4 לכל פוסט או 40-50. מה שחשוב זה לנסות ולשמור על עקביות בכל פוסט, ולזכור שכל תגית שתיצרו תייצר עמוד ארכיון חדש באתר שלכם. אם יש לכם הרבה מאוד פוסטים, אז כדאי להיפטר מתגיות שמקשרות ביניהם רק 2-3 פוסטים.

אתם בטח מרגישים שיש פה הרבה מאוד סעיפים לזכור אבל תמיד תזכרו את הדוגמה שנתתי עם הספר. תשתמשו בקטגוריות כפרקים ובתגיות כאינדקס ואתם תהיו בדרך הבטוחה לבלוג מעולה שגם הקוראים שלכם וגם מנועי החיפוש יאהבו.

לפרטים נוספים צרו איתנו קשר

NextSite בניית אתרים מובחרים

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *